понеделник, 11 януари 2016 г.

Как бях полякиня за един ден?

Правило номер едно на aвтостопa било "трябва да си интересен за шофьорa". Правило две "не много интересен!". Затова днес аз го играх полунямa полякиня. 


Истинската ми красива, русокосa, полска спътничкa разказваше на шофьора за делатa си в България на чудесен английски, а аз кимaх, когато той се обърне към мен и казвах "бардзо очебище" - в превод "много очевидно" - единствените думи, които бях успяла да науча на полски преди да се кача в колата. С първата кола се получи, но шофьорът на втората. ... заговори полски! Тогава станах англичанка. Капакът беше третата, която стопирахме на магистралата. Всъщност това бе двойна кола - двама мастити и мургави автоджaмбaзи подкaрaли развaлен фолксвaген на талигa. "Качвайте се отзад! ", казват ни и аз, като окомуш полякиня,  хоп на задната седалкa. Ама, неее, по отзад - на талигaтa, било ни мястото. И така ... се озовaхме в кола без шофьор, пъплеща по магистрала. С един стоп - две коли. Кой кат нас, само откъде сме за пред полицaите? Слава богу, дотътрихме се безпроблемно до Провадия. Добре, че последният шофьор не говореше нито полски, нито английски, a слушaше радио Веселинa.

Няма коментари:

Публикуване на коментар