понеделник, 11 януари 2016 г.

Съчинение за домашно на тема "РЕД"

Има два вида ред - редът на другите и моят ред. Редът на другите се нарича Дисциплина, Подреденост, Симетрия, Съобразеност, Безупречна чистота. Моят ред се нарича Хаос! И тъй като усещам как по устните ви се проплъзва тънката усмивка на свекърва ми, бързам да уточня ..."от оня, творческия".
Моят хаос е пълната потенциалност. Усещането, че всичко, което ти е необходимо е само на една ръка разстояние, остава само да се пресегнеш и да го вземеш. Увереността, че знаеш какво търсиш и като го видиш ще го познаеш. Разнообразието, което ти вика "ами аз, погледни ме, виж ме, вземи ме". Тръпката, че си се измъкнал на косъм от звяра, наречен "краен срок". Самочувствието, че си готов за следващия.

Този хаос много бързо може да се превърне във водовъртеж, както майка ми го нарича "черна дупка"/квазар, или още по-лошо в неизбродна джунгла, ако го няма Движението. "Всичко тече, всичко се променя". Вещите не са, за да се пазят, а за да се ползват. Хората не са, за да се пазим от тях, а за да се докосваме до тях. Идеите не са, за да се подреждат в планове и стратегии, а за да ни вдъхновяват към действие.

Децата ми обичат да се шегуват "Мама почна да чисти и вдигна матрака". Да, моят опит да поставя хаоса в релсите на реда обикновено се сблъсква с товарния влак на "толкова много неща за правене" и безтегловността на изтощение след гигантски усилия да извърша планини от домакински геройства за един ден. Казват ми, най-добрият начин да се справиш с хаоса е да не разхвърляш. Ето, това е голямото предизвикателство пред моя нрав. Да не разхвърляш, означава да обърнеш внимание на нещото дори след като нещо друго е привлякло погледа ти, да довършиш започнатото и после да посегнеш към следващото. Да укротиш емоцията, да смириш припряността. Да се кротнеш!

Единственият начин да постигнеш "Дао-то на Спокойствието" е да спреш да искаш всичко сега и веднага. Трудна задача за един Лъв ...

Няма коментари:

Публикуване на коментар